Orimattilan Taideyhdistyksen 45 -vuotisjuhla

Taideyhdistyksen perustava kokous pidettiin Orimattilan Osuuspankin kerhotilassa 23. lokakuuta vuonna 1977. Paikalla oli 23 henkilöä ja ensimmäiseksi puheenjohtajaksi yhdistykselle valittiin Tauno Kauppinen.

Merkkivuoden kunniaksi vietimme jäsenten ja ystävien kanssa syksyisen iltapäivän Orimattilan Taidemuseolla. Museon tuolit olivat loppua kesken, kun yleisö saapui paikalle. Olimme suosiosta vallan innoissamme!
Naiskuoron ja OTYn Runoryhmän esityksen viilasivat Haatajan Tarja ja Räikkösen Tiina soljuvaan muotoon. Viljaniemen Marttojen herkkukahvipöytä palveli Wellamon taideluokassa ja väki sopeutui luonnikkaasti sinne maalaustelineiden ja keramiikan keskelle. Heinosen Marianne antoi syksyisen taulunsa kuvan kutsujulisteeseemme. Taidemuseon Henrika Suna ja Satu Kosola olivat korvaamattomana apuna järjestelyissä.
Saimme ihan virallisia muistamisiakin: Rotariyhdistys toi meille historiikkinsa, ja Taidemuseon Ystävät olivat keksineet hienon tavan kiittää yhdistyksen työmyyriä – meillä on nyt toimijoiden yhteinen kausikortti Sinfonia Lahden konsertteihin.

Lämpimät kiitokset kaikille juhlantekijöille ja iloista iltapäivää kanssamme viettäneille!
Alla  kuvia tapahtumasta.