Näkymiä - läheltä ja kaukaa

Yksityiskohta Pirkko Onnelan tilateoksesta

Kesänäyttelymme 2023 pidettiin Kulttuuritalolla 11.8.-23.8.2023. Näyttelyyn osallistui 19 yhdistyksen jäsentä 91  teoksellaan. Vierailijoiden kommentit olivat positiivisen kannustavia ja kehuja tuli näyttelyn tasokkuudesta.

Avajaiset vietettiin 10.8.023.Ohjelmassa  yhdistyksen puheenjohtajan Pirkko Onnelan  ja näyttelytoimikunnan vetäjän Aapo Aitvaheen alustusten jälkeen oli taiteilijoiden esittelyt. Teoksiin tutustumisen jälkeen Erik Kuronen esitti kolme performanssia, joiden pohjaksi hän oli valinnut kolme näyttelyn työtä.

Näyttelyssä kävijöitä oli runsaat 300 ja kiitos tästä vierailijoille. Tämä innostaa jatkamaan taiteen tekoa.

Kaksi teosta pääsi uuteen kotiin. Marja-Leena Sariolan Auringon laskiessa ja Helena Lankisen Muisto 2 myytiin innokkaille taiteen harrastajille.

Lisäksi Taidemuseon Satu Kosola valitsi näyttelystä kymmenkunta teosta, jotka hän toimittaa pariksi viikoksi Pennalan ja Hennan päiväkoteihin. Näin pääsevät keskustan ulkopuolellakin olevat lapset nauttimaan oikeasta taidenäyttelystä. On hienoa tehdä kulttuurillista yhteistyötä Orimattilassa!

Erik Kuronen performoi