Orimattilan kirjaston taideseinän varaamisesta ota yhteyttä Pirkko Onnelaan

• VAKIOVUOROT/varaukset
  • ELOKUU MA VARAUS 9.30 -11.00 Toimintakeskus/ HL
  • ELOKUU KE VARAUS 9.30 -11.00 Toimintakeskus/ HL
  • Muistathan kertoa muutoksista Eevalle!

Kesäinen retki

Nyt on mahdollisuus päästä pääkaupunkiseudulle kohteisiin, joihin ei julkisilla kulkuneuvoilla helposti pääsekään!
Lauantaina 13.7. lähdemme klo 9 Kulttuuritalolta reissuun piipahtaen ensin Espoossa Lumenen tehtaanmyymälässä (Lasihytti 1 B, 02780 Espoo). Sitten suuntaamme Tarvaspäähän, Gallen Kallelan Museoon ja ateljeekotiin (Gallen-Kallelan tie 27, Espoo) – siellä opastettu tutustuminen vasta avattuun näyttelyyn ”Sielun silmä” sekä kierros talossa. Lounasta nautimme Villa Elfvikissä (Elfvikintie 4, Espoo). Viimeiseksi kohti Helsingin Kuusisaarta ja Villa Gyllenbergiä (Kuusisaarenpolku 11, Helsinki), jossa on esillä Sigrid Schaumanin kehuttu näyttely ”Taide tunteiden kuvana”.

+++                               Tarja Haatajalle (040 8378876, tarja.m.haataja@gmail.com). Kerro ilmoittautuessasi nämä tiedot: onko sinulla Museokortti ja/tai oletko eläkeläinen, ja oletko yhdistyksen jäsen sekä haluatko lounastaa.
Mukaan mahtuu siis myös ei-jäseniä. Retken hinta varmistuu lähtijämäärän mukaan.

Lumene

Tarvaspää

Villa Elfvik

Villa Gyllenberg

Taideneulomo jatkaa syksyllä

Marianne Heinosen johdolla Neulomon tarkoituksena on kerätä neulomisesta ja virkkaamisesta kiinnostuneet jäsenet keskustelemaan, ideoimaan ja verestämään neulontataitojaan. Käytämme lankoja kuin maalarit värejä ja luomme kauniita, hauskoja ja hyödyllisiä teoksia. Samalla nautimme mukavasta seurasta ja juomme kupposen kahvia tai teetä.

Tervetuloa mukaan neulomaan "vanhat" ja uudet neulojat! Jokainen tuokoon tapaamisiin omia ideoitaan ja välineitä sekä materiaaleja. Tässä muutamia vetäjän ideoita: Neulegraffiteja (omat mallipalat hyödyntäen), Palapeittoja eri tekniikoilla, Ihanin syyshuivi, Sukkia, sukkia, lapasia, myssyjä ym.

Tulehan mukaan! Osallistumisesta ei veloiteta. Ilmoittautuminen: Marianne puh. 040-7431335, sähköposti: s.marianne.heinonen@gmail.com