KOKO SUOMI MAALAA

ORIMATTILA - TAPAHTUMAT (2021)

TAPAHTUMA ON AVOIN KAIKILLE Aika: 10.7. klo 15-17 Paikka: Orimattilan kirkko ympäristöineen, Vanhan Pappilan pihapiiri, Kotiseutumuseo

AVOIN TAPAHTUMA KAIKILLE – TERVETULOA MUKAAN! Suuressa Maalaustapahtumassa 10.7. voi jokainen maalata, piirtää tai tehdä yhteistaideteoksen! Tekniikka on vapaa! Tapahtumaan voi ottaa osaa yksin, yhdessä, ryhmässä, seurassa tai osallistumalla isompaan tapahtumaan. Päivä on Helene Schjerfbeckin syntymäpäivä ja nimetty Kuvataiteen päiväksi. Tapahtumaa on vietetty vuodesta 2011 lähtien. Eri paikkakunnilla ympäri Suomea järjestetään yhteisiä ilmaisia tapahtumia, joihin on helppo osallistua. Orimattilan Taideyhdistys osallistuu Suureen Maalaustapahtumaan. Kaikki halukkaat pääsevät maalaamaan. Ota omat välineet sekä eväät mukaan. Taideyhdistyksen väkeä on tunnistettavasti myös mukana menossa. Aika: 10.7. klo 15.00- 17.00

Mahdollista myös osallistua OTY:n yhteisölliseen taideteokseen.

Pidämme koronaturvallisia välejä.

Kotiseutumuseo on 10.7. avoinna klo 11-17 ja sinne on vapaa pääsy ja museon puucee on vapaasti kaikkien käytössä. Kotiseutumuseon pihassa tuolloin museojoogaa klo 10-11. Taidemuseolle on myös vapaa pääsy 10.7. klo 12-18 ja siellä on klo 14-16 Hanna Variksen näyttelyn ”keskivälin kesäjuhlat”, jotka korvaavat avajaiset - pientä ohjelmaa ja tarjoilua ja taiteilija tavattavissa. Siis mikäli koronarajoitukset antavat myöden tapahtuman järjestämiselle. Viikko 27 on myös Päijät-Hämeen museoviikko, joka kantaa nimeä Päheet museot.

Eeva Leppänen p. 0400 612138 Orimattilan Taideyhdistys ry. jäsensihteeri

KIITOS KAIKILLE OSALLISTUJILLE!

Samoin yhteistyökumppaneillemme Orimattilan Taidemuseolle ja Orimattilan Seurakunnalle!

Meitä oli taas enemmän kuin aikaisemmin.

Samoissa merkeissä tavataan 2022!