"Koko Suomi maalaa" -päivä 10.7.

7.5.2024

TAPAHTUMA ON KAIKILLE AVOIN JA MAKSUTON

Paikka: Orimattilan kirkko ympäristöineen ja nuotiopaikka (Pappilantie 1).

Aika: klo 14-17

Helene Schjerfbeckin syntymäpäivänä ja Kuvataiteenpäivänä heinäkuun 10. otamme Orimattilassakin jälleen osaa valtakunnalliseen Suureen Maalaustapahtumaan Pappilan pihapiirissä klo 14-17.

Suurta Maalaustapahtumaa on vietetty vuodesta 2011 lähtien. Eri paikkakunnilla ympäri Suomea järjestetään yhteisiä ilmaisia tapahtumia, joihin on helppo osallistua. Orimattilan seurakunta, Pääkirjasto ja Taidemuseo ovat mukana juhlistamassa suomalaisen kuvataiteen juhlapäivää Taideyhdistyksen kanssa. Kirjastossa kuvataidekirjallisuuteen liittyvä näyttely. Kirjasto ja Taidemuseo ovat avoinna klo 10-16.

Sateen sattuessa Vanhan Pappilan pihapiiristä on mahdollisuus siirtyä kirkkoon piirtämään/ maalaamaan annettuna aikana. Tapahtuma on avoin kaikille ja tekniikka on vapaa. Ota omat välineet sekä eväät mukaan. Taideyhdistyksen väkeä on tunnistettavasti myös mukana menossa.Tervetuloa kaikenikäiset taiteilevat ihmiset Pappilanpuiston kesäiseen pihapiiriin.

Tietoa tapahtumasta :

Orimattilan Taideyhdistys, Raisa Jaakkola 0407511126, Silja Näveri 0408489526

Helene Schjerfbeck Rantamaisema, 1872 - 1880 9,9 × 17 cm, lyijykynä, lyijykynä paperille, paperi lahjoitus, 2.11.2011, A-2011-414 Omistaja: Suomen valtio Kokoelma: Ateneumin ystävien kokoelma Kuva: Kansallisgalleria / Tero Suvilammi